Zero waste, w tłumaczeniu „zero marnowania”, „brak śmieci”. To styl życia, zgodnie z którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów.
Coraz częściej słyszy się o filozofii Zero Waste. Staje się ona coraz popularniejsza. Także w Polsce, także w gastronomii. Czy działania Zero Waste (działania wg określonych zasad tzw. 5R: Refuse (odmawiaj), Reduce (ograniczaj), Reuse (wykorzystaj ponownie), Recycle (recyklinguj) i Rot (kompostuj) są dostrzegalne także w działalności food trucków? Działania takie, oprócz oczywiście działań proekologicznych, ma także wymiar bardziej ekonomiczny czyli niższy food cost oraz większą ilość klientów. Działania typu: kupowanie produktów u lokalnych producentów i sprzedawców bez opakowań, dostarczanie pieczywa w koszach wielorazowego użytku, używanie na imprezach naczyń i sztućców jednorazowych ulegających biodegradacji w szybkim czasie. Segregacja śmieci. Czy na koniec zawiezienie niewykorzystanego jedzenia do jadłodzielni czy innych miejsc w których można jedzenie, którego już się nie wykorzysta oddać potrzebującym. To działania, które nie wymagają zbyt dużo pracy i są możliwe do wprowadzenia właściwie od razu. Wystarczy tylko odpowiednie nastawienie zarówno organizatorów jak i osób odpowiedzialnych za poszczególne food trucki. Byłby to mały? krok w kierunku idei Zero Waste.